Kvalitetsstyring

Med baggrund i den farmaceutiske industri, Lægemiddelstyrelsen, eget konsulentfirma mv. – og senest som mangeårig kvalitetschef i fertilitetsindustrien, er jeg vant til at udvikle, vedligeholde og forbedre kvalitetssystemer. Dette inkluderer styring af alle faser i et produkts eller en service’ livscyklus – fra designfasen gennem produktions-, brugs- og servicefasen – til produktet kasseres eller genanvendes.

Kvalitetsstyring er en løbende proces, hvis formål er at opdage og reducere/eliminere fejl – og derved forbedre intern praksis inden for produktion, strømline forsyningskæden og forbedre kvaliteten af ​​virksomhedens ”output” og kundeoplevelse. Kvalitetsstyring sigter mod at holde alle involverede ansvarlige for den overordnede kvalitet og løbende forbedring af produkter/tjenester – og endegyldig – for virksomhedens kultur.

I sin grundsubstans er kvalitetsstyring en forretningsfilosofi, der fremhæver ideen om, at en virksomheds langsigtede succes kommer fra kundetilfredshed og loyalitet. En fortolkning som jeg er meget enig i.

På baggrund af ovenstående tilbyder LHR Consult følgende ydelser:

  • Rådgivning og vejledning vedr. kvalitetsplanlægning, kvalitetssikring, kvalitetskontrol og kvalitetsforbedring.
  • Varetagelse af funktion som kvalitetsansvarlig.
  • Udarbejdelse af kvalitetssystemer og -dokumenter (fx kvalitetsmanual, politikker og standardprocedurer).
  • Ændringskontrol “Change control management”.
  • Evaluering og optimering af eksisterende kvalitetsprocesser/-systemer.
  • Udarbejdelse og vedligeholdelse af medarbejder-dokumenter (fx jobbeskrivelse, CV, introplan og træningslog).
  • Udarbejdelse, indgåelse og vedligeholdelse af div. samarbejdsaftaler.
  • Træning af medarbejdere.
  • Forberedelse, afholdelse af – samt opfølgning på interne/eksterne audits (fx. samarbejdspartner) og myndighedsinspektioner.
  • Registrering, evaluering og rapportering af uønskede hændelser, afvigelser, klager mv. – herunder udarbejdelse af ”root cause analysis” og korrigerende/forebyggende handlinger (CAPAs).
  • Udarbejdelse af risikovurderinger.
  • Overvågning af lovgivning, vejledninger mv.
  • Kontakt og sparring med myndigheder (fx vedr. registrering og rapportering).
Denne hjemmeside benytter cookies. Ved at fortsætte med at browse på siden accepterer du brugen af cookies